• نمای کلی

حساب‌های چند امضایی این امکان را به صاحبان حساب‌های تجاری (1.کسب و کارهای حقوقی و 2.شخصی) می‌دهد تا بتوانند از امکان مدیریت حساب خود برای وضعیت‌های چند امضایی کسب و کار استفاده نمایند. به عنوان مثال در یک کسب وکار برای انتقال وجه و برای برداشت از آن حساب، تایید (امضا) چند نفر مورد نیاز است و در نتیجه اگر قصد برداشت از آن سپرده وجود داشته باشد باید انتقال وجه چندمرحله‌ای یا همان انتقال وجه چند امضایی مورد استفاده قرار گیرد. به طور کل در پلتفرم سرزمین هوشمند پاد، منظور از امضا همان تایید از طریق پیامک و یا وب سرویس می‌باشد.

clasor

در سرویس‌های ارائه شده برای حساب چند امضایی، چند نقش تاثیرگذار تعریف شده‌اند که هر کدام می‌توانند طبق شکل زیر در فرآیند تایید یک تراکنش اثرگذار باشند. این نقش‌ها شامل کاربر درخواست‌دهنده (ایجادکننده) و کاربر تاییدکننده برای هر تراکنش هستند. وظیفه کاربر درخواست‌دهنده (ایجادکننده) ایجاد کردن تراکنش‌های مالی و وظیفه کاربر تایید کننده، تایید کردن تراکنش‌هاست، دقیقاً مشابه مدیران میانی و یا صاحبین امضا در یک شرکت.

بعد از تغییر وضعیت یک حساب‌ به حالت چندامضایی دیگر امکان انجام عملیات مالی صرفاً توسط کاربر اصلی کسب وکار در آن حساب وجود نخواهد داشت.

  • درخواست و ایجاد حساب

یک حساب چند امضایی این امکان را کسب وکارها می‌دهد تا برای عملیات‌های تسویه، انتقال وجه، پرداخت فاکتورها، تعیین اعتبار اختصاصی و یا ثبت بن تخفیف (ووچر) خود، قوانین تایید چند مرحله‌ای در میان کارکنان خود وضع نمایند. همچنین سرویس حساب های چند امضایی می‌تواند به نحوی تعیین ‌شود که در هر نوع از درخواست‌های مالی، در سقف‌های ریالی مختلف و در تعیین نفرات تاییدکننده متفاوت عمل کند. شروط تایید از انعطاف بالایی برخوردارند و می‌تواند به صورت هم تایید کاربر 1 هم کاربر 2 (and) و یا کاربر 1 یا کاربر 2 (or) نیز تعریف شوند. لازم به ذکر است محدودیت‌های مبلغی، هیچ یک از کاربران را در "ایجاد" تراکنش محدود نمی‌کند بلکه سیکل تایید و گردش کار با توجه به مبلغ تراکنش درخواستی تعیین می‌شود.

کاربران تعریف شده در یک حساب چند امضایی لازم نیست که به سطح احراز هویت مشخصی رسیده باشند و با تایید کسب و کار می‌توانند در حساب چند امضایی همان کسب و کار و در سقف مجاز کسب و کار مربوطه فعال باشند. هر فرد حقیقی می‌تواند همزمان نقش‌های ایجادکننده تراکنش‌های مالی و تاییدکننده همان‌ تراکنش‌ها را داشته باشد و یا در یک حالت، در یک نوع از تراکنش‌های مالی صرفاً تاییدکننده باشد و در نوع دیگری و یا سقف مالی مجاز دیگری نیز نقش درخواست دهنده داشته باشد.

امکان حذف و ویرایش افراد، مبالغ و سایر شاخص های تعریف شده در حساب‌های چند امضایی و یا حذف حالت چند امضایی به طور کل از حساب به طور موقت یا دائم نیز توسط ادمین (شعبه بانک یا نماینده سرزمین هوشمند پاد) مهیاست.

  • تأیید، رد و یا لغو تراکنش‌ها

تأیید درخواست

شماره سرویس :  2775884

دریافت تایید در عملیات برداشت از حساب چند امضایی از طریق پیامک و از طریق وب سرویس انجام می‌پذیرد که استفاده از این دو روش در هنگام ایجاد یک حساب چند امضایی تعیین می‌شود. همچنین کاربر از طریق وب سرویس و یا ارسال پاسخ در پیامک، تایید و یا رد درخواست را اعلام می‌کند. پس از تایید یک سطح از کاربران، کاربران سطح بعدی از طریق پیامک از وجود تراکنش مربوطه مطلع می‌شوند.

در صورتی که در شروط تعریف شده برای یک نوع از تراکنش، چند نفر به عنوان تاییدکننده وجود داشته باشند با رد درخواست توسط هریک از نفرات، درخواست تایید نخواهد شد. ضمن آنکه در شرایط موازی، یعنی تایید یک نفر از چند نفر به منزله تایید خواهد بود؛ اولویت سیستم با اولین نفری است که درخواست را تایید و یا رد کرده باشد.

در صورتی که در این مرحله موجودی کافی برای انجام عملیات وجود نداشته باشد، عملیات مد نظر در صف انتظار تامین وجه قرار می‌گیرد تا اعتبار لازم تامین شود

پارامترهای ورودی 

html

نمونه خروجی 

json

 

رد درخواست 

شماره سرویس: 2775885

هر کاربر تاییدکننده که یک درخواست را حساب کاربری خود مشاهده می‎‌کند، می‌تواند آن را تایید و یا رد کند. این سرویس این امکان را مهیا می‌کند تا رد درخواست (در صورت لزوم همراه را ارائه توضیحات) صورت پذیرد. در صورتی که یک درخواست رد شود، سایر افراد مرتبط به آن تراکنش‌ چند امضایی می‌توانند این موضوع را مشاهده کنند تا در صورت لزوم درخواست جدید دیگری ثبت نمایند.

پارامترهای ورودی 

html
 

نمونه خروجی 

json

لغو درخواست 

شماره سرویس: 2775886

هر یک از کاربران تعریف شده در یک حساب چند امضایی (شامل هر یک از حالت‌های مختلف تعریف شده بنا به نوع تراکنش و سطح مالی)، شامل درخواست دهنده و تاییدکنندگان می‌توانند حتی پس از تایید اولیه خود و قبل از رسیدن به کفایت امضا نسبت به لغو آن درخواست اقدام کنند. درخواست‌هایی که در صف انتظار موجودی هستند لغو نمی‌شوند و همچنین در صورتی که درخواست‌ها 10 روز پس از ثبت، تایید یا رد نشده باشند، یه صورت خودکار توسط سیستم لغو می‌شوند. در صورتی که یک درخواست لغو شود، سایر افراد مرتبط به آن تراکنش می‌توانند از این موضوع مطلع شوند تا در صورت لزوم درخواست جدید دیگری ثبت نمایند.

پارامترهای ورودی 

html

نمونه خروجی

 

json
  • ایجاد تراکنش برای حسابهای چند امضایی (کارتابلی)

در یک حساب چند امضایی درخواست دهنده (ایجادکننده) می‌تواند نسبت به ثبت یک درخواست مربوطه خود جهت تسویه، انتقال، پرداخت، اعتبار اختصاصی و یا ووچر منجر اقدام نماید. در یک حساب چند امضایی مشخص فقط کاربرانی می‌توانند درخواست تراکنش مالی ثبت کنند که از قبل در آن حساب به عنوان کاربر ایجاد کننده تعریف شده باشند. سرویس‌های مربوط هر کدام از انواع تراکنش‌ها در لینک‌های زیر قابل مشاهده است. در این سرویس‌ها مطابق با سرویس اصلی برای تراکنش‌ها، عملیات انجام خواهد گرفت با این تفاوت که سه پارامتر زیر در این سرویس‌ها نسبت به سرویس اصلی افزوده شده است که منجر می‌شود عملیات بر روی حساب چند امضایی مد نظر اجرا شود.

پرداخت فاکتور

در یک حساب چند امضایی درخواست دهنده (ایجادکننده) می‌تواند نسبت به ثبت یک درخواست پرداخت فاکتور اقدام نماید. در یک حساب چند امضایی مشخص، فقط کاربرانی می‌توانند درخواست تراکنش مالی ثبت کنند که از قبل در آن حساب به عنوان کاربر ایجاد کننده تعریف شده باشند. سرویس‌های مربوط هر کدام از انواع تراکنش‌ها در لینک‌های زیر قابل مشاهده است. در این سرویس‌ها مطابق با سرویس اصلی برای تراکنش‌ها، عملیات انجام خواهد گرفت با این تفاوت که سه پارامتر زیر در این سرویس‌ها نسبت به سرویس اصلی افزوده شده است که منجر می‌شود عملیات بر روی حساب چند امضایی مد نظر اجرا شود.

 نحوه عملکرد این سرویس ها مشابه با سرویس های مربوط به حساب های غیر چندامضایی است با این تفاوت که اطلاعات مربوط به حساب و افراد تعریف شده در فرآیند به صورت چند امضایی (کارتابلی) تاثیرگذار خواهند بود. می توانید جهت اطلاع بیشتر از عملکرد سرویس‌های فوق الذکر به مستند مربوطه که در زیر آورده شده است مراجعه کنید.

پرداخت هر فاکتور با استفاده از اعتبار از طریق حساب چند امضایی

شماره سرویس: 2775887

همچنین به عنوان نمونه پرداخت فاکتور با استفاده از اعتبار از طریق حساب چند امضایی به صورت زیر است:

جهت توضیحات تکمیلی مراجعه شود به : مستند پرداخت ( سرویس 29821 -  پرداخت هر فاکتور با کیف پول )

پارامترهای ورودی 

 

html

 

نمونه خروجی 

json

پرداخت فاکتور با استفاده از تسهیلات از طریق حساب چند امضایی

شماره سرویس: 2775888

در صورتی که مشتری توسط کسب و کار صاحب قرارداد تایید گردیده و از طریق سرویس عضویت در قرارداد تسهیلات، عضو قرارداد شده باشد، می‌تواند با ارسال شناسه فاکتور و شناسه قرارداد در سرویس زیر، نسبت به پرداخت اقساطی فاکتور خود اقدام نماید به شرط آنکه فاکتور در شرایط قرارداد صدق نماید.

در هنگام پرداخت فاکتور مشتری می‌تواند مبلغ پیش پرداخت را به میزان دلخواه افزایش دهد تا از تسهیلات کمتری استفاده نماید. هم چنین می‌تواند دوره تنفس طرح بازپرداخت را مشخص نماید، در صورت وارد نکردن مقادیر پارامترهای breathingPeriodType و breathingPeriodCount، تاریخ سرررسید اقساط از همان روز ایجاد تسهیلات محاسبه خواهد گردید.

لازم به ذکر است، امکان ارسال لیستی از وثایق برای مشتری در این سرویس فراهم گردیده است.

کد خطاهای احتمالی در این سرویس، به شرح زیر می باشد.

جهت توضیحات تکمیلی مراجعه شود به : مستند تسهیلات/ پرداخت اقساطی سرویس 1362771 (پرداخت فاکتور با استفاده از تسهیلات)

پارامترهای ورودی

html

جدول خطا معمول

کد خطا

پیام خطا

193

شناسه طرح فروش اقساطی را وارد نمایید.

4

اجازه پرداخت این فاکتور را ندارید. (فاکتور برای این مشتری صادر نشده است)

259

مبلغ مورد نظر برای ضمانت از سقف اعتبار اعطاشده بیشتر می باشد. (اعتبار مشتری برای دریافت تسهیلات کافی نمی‌باشد)

12

اعتبار کافی جهت پرداخت این فاکتور را ندارید. (مبلغ انتخابی برای بخش نقدی در کیف پول موجود نیست)

37

کد وارد شده اشتباه است: XXX (ورودی breathingPeriodType مقدار اشتباه دارد)

234

مبلغ پیش پرداخت جدید نمی تواند از حداقل مبلغ پیش پرداخت کمتر باشد.

(در صورتی که طرح دارای پیش پرداخت باشد، قسمت نقدی یا primaryAmount باید بزرگتر مساوی پیش پرداخت طرح باشد.)

101

به دلیل عدم تنظیم دوره تنفس در قرارداد، امکان تنظیم دوره تنفس وجود ندارد.

78

قرارداد تسهیلات اقساطی با شناسه X یافت نشد.

LoanPlan با شناسه X وجود ندارد.

295

مشتری مجاز به استفاده از این قرارداد تسهیلات نمی باشد. (مشتری عضو قرارداد نیست)

165

امکان استفاده از این طرح را در این قرارداد ندارید. (طرح انتخابی مربوط به قرارداد انتخابی نمی‌باشد)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرداخت فاکتور در آینده از طریق حساب چند امضایی 

شماره سرویس: 2775889

از طریق این سرویس کسب و کار قادر خواهد بود فاکتورهایی که برایش توسط دیگران صادر شده را درتاریخ آینده یا سررسید توافقی از طریق مبلغی که در کیف پول یا اصناف خود دارد  پرداخت نماید .

این سرویس باید توسط کسب و کار یا کاربر بدهکار یا شخصی که فاکتور برایش صادر شده صدا زده شود در غیر این صورت با خطای زیر روبرو خواهد شد.

جهت توضیحات تکمیلی مراجعه شود به : مستند پرداخت  ، سرویس 29802 ( پرداخت فاکتور، در آینده)

پارامترهای ورودی

html

 

پرداخت فاکتور با استفاده از فاکتور از طربق حساب چند امضایی 

شماره سرویس: 2775890

از طریق این سرویس کسب و کار قادر خواهد بود که پرداخت شدن برخی فاکتورهای خود را منوط به پرداخت شدن فاکتورهای دیگری نماید. یا به عبارتی نوعی تهاتر را بوسیله فاکتورها انجام دهد که این امر توسط سرویس زیر قابل اجرا خواهد بود

جهت توضیحات تکمیلی مراجعه شود به : مستند پرداخت  ، سرویس 29800 (پرداخت فاکتور، از طریق فاکتور)

پارامترهای ورودی

html

انتقال اعتبار

در یک حساب چند امضایی درخواست دهنده (ایجادکننده) می‌تواند نسبت به ثبت یک درخواست انتقال اعتبار اقدام نماید. در یک حساب چند امضایی مشخص، فقط کاربرانی می‌توانند درخواست تراکنش مالی ثبت کنند که از قبل در آن حساب به عنوان کاربر ایجاد کننده تعریف شده باشند. سرویس‌های مربوط هر کدام از انواع تراکنش‌ها در لینک‌های زیر قابل مشاهده است. در این سرویس‌ها مطابق با سرویس اصلی برای تراکنش‌ها، عملیات انجام خواهد گرفت با این تفاوت که سه پارامتر زیر در این سرویس‌ها نسبت به سرویس اصلی افزوده شده است که منجر می‌شود عملیات بر روی حساب چند امضایی مد نظر اجرا شود.

نحوه عملکرد این سرویس ها مشابه با سرویس های مربوط به حساب های غیر چندامضایی است با این تفاوت که اطلاعات مربوط به حساب و افراد تعریف شده در فرآیند به صورت چند امضایی (کارتابلی) تاثیرگذار خواهند بود. می توانید جهت اطلاع بیشتر از عملکرد سرویس‌های فوق الذکر به مستند مربوطه که در زیر آورده شده است مراجعه کنید.

مشتریان یا دنبال کنندگان کسب و کار از گروه های زیر تشکیل می شوند:

    همان مشتریان او هستند که پس از صدور فاکتور (چه پرداخت شود یا نشود) دنبال کننده می شوند.

    کسب و کارهایی که توسط یک کسب و کار دیگر ایجاد می شوند.

    کاربرانی که از درگاه های معرفی کسب و کارها خودشان کسب و کار را دنبال می کنند.

    کابرانی که اطلاعات آنها  توسط کسب و کار ثبت می شود

همچنین به عنوان نمونه سرویس انتقال اعتبار از حساب کسب و کار به مشتری با توجه به فاکتور مربوطه برای حساب چندامضایی به صورت زیر است:

انتقال اعتبار از حساب کسب و کار به مشتری با توجه به فاکتور برای حساب چند امضایی 

شماره سرویس: 2775891

انتقال وجه  به مشتریان بر اساس فاکتور:

این سرویس در شرایطی فراخوانی می‌گردد که نیاز است مبلغی با توجه به فاکتور صادر شده، از کسب و کار به مشتری منتقل گردد. اگر فاکتور ارسالی، هنوز بسته نشده باشد نمی‌توانید این سرویس را فراخوانی نمایید و برای تغییر مبلغ فاکتور، لازم است فاکتور را کنسل نموده  و مجددا به مبلغ دلخواه فاکتور را صادر نمایید.

اگر فاکتور متعلق به صاحب توکن نباشد، "پیغام مجوز ندارید" دریافت خواهید کرد.

این انتقال مبلغ می‌تواند از حساب مشتری(کیف پول پاد) و یا از صنف کسب و کار در صورتی که مبلغ قابل تسویه داشته باشد، انجام گیرد.

 اگر direct debit فعال باشد، به طور اتومات از حساب اصلی کسر خواهد شد.

نحوه انتقال پول، بر اساس نحوه پرداخت فاکتور ارسالی، خواهد بود. به عنوان مثال، اگر پرداخت فاکتور به صورت نقدی بوده است، انتقال به مشتری با فراخوانی این سرویس ممکن نخواهد بود و در ریسپانس دریافتی از فراخوانی سرویس، همان مبلغ موجود در حساب کسب و کار(کیف پول و صنفی) برگردانده خواهد شد.

برای توضیحات بیشتر مراجعه شود به :  مستند حساب دیجیتال سرویس 34988 (انتقال وجه به مشتریان براساس فاکتور )

پارامترهای ورودی

html

نمونه خروجی

json

 

انتقال اعتبار بین حساب‌های کاربر از طریق حساب چند امضایی 

شماره سرویس: 2775892

کسب و کار بایستی سرویس زیر را برای این منظور صدا بزند. دقت نمایید که مبالغی که منتقل می‌شوند باید تراز باشند، یعنی جمع مقادیر صفر شود. در شبه کد زیر، اعتبار از حساب صنفی به حساب کیف پول کسب و کار منتقل می‌گردد.

لازم به ذکر است، فیلد amount نمایانگر مبالغ مربوط به بندهای سند حساب صنفی کسب و کار است و درفیلد customerAmount مبلغ مربوط به بند سند حساب کیف پول وارد می‌گردد.

لازم به ذکر است، در صورت ارسال uniqueId تکراری توسط کسب و کار، خطای تکراری بودن uniqueId دریافت می‌گردد و انجام تراکنش تکراری امکان‌پذیر نمی‌باشد.

 انتقال اعتبار بین حساب های کاربر - در این سرویس مبلغ مثبت به معنی واریز به آن حساب و مبلغ منفی به معنی برداشت از آن حساب می باشد. همچنین تراز بودن سند به عهده شما می باشد

برای توضیحات بیشتر مراجعه شود به : مستند حساب دیجیتال سرویس 34978 (انتقال وجه میان حساب مجازی کسب و کار و کیف پول همان کاربر)

پارامترهای ورودی 

html

نمونه خروجی

json

انتقال اعتبار از حساب کسب و کار به مشتری آن از طریق حساب چند امضایی

شماره سرویس: 2775893

برای توضیحات بیشتر مراجعه شود به : مستند حساب دیجیتال سرویس 34985 (انتقال وجه به مشتریان)

پارامترهای ورودی

html

انتقال اعتبار به مخاطب از طریق حساب چند امضایی

شماره سرویس: 2775894

کاربر می‌تواند مبلغی از اعتبار موجود در کیف پول خود را به کاربر دیگر که لازم است جزء مخاطبین او باشد، انتقال دهد. ثبت مخاطبان کاربر از طریق شماره موبایل یا ایمیل یا نام کاربری یا همه آن‌ها صورت می‌گیرد. سپس از طریق سرویس زیر امکان انتقال وجه به مخاطب برای کاربر فراهم می‌گردد .

توجه شود در این سرویس نیازی به کلید خصوصی و ایجاد امضای دیجیتال وجود ندارد.

پارامترهای ورودی

html

 

برداشت اعتبار

در یک حساب چند امضایی درخواست دهنده (ایجادکننده) می‌تواند نسبت به ثبت یک درخواست برداشت اعتبار اقدام نماید. در یک حساب چند امضایی مشخص، فقط کاربرانی می‌توانند درخواست تراکنش مالی ثبت کنند که از قبل در آن حساب به عنوان کاربر ایجاد کننده تعریف شده باشند. سرویس‌های مربوط هر کدام از انواع تراکنش‌ها در لینک‌های زیر قابل مشاهده است. در این سرویس‌ها مطابق با سرویس اصلی برای تراکنش‌ها، عملیات انجام خواهد گرفت با این تفاوت که سه پارامتر زیر در این سرویس‌ها نسبت به سرویس اصلی افزوده شده است که منجر می‌شود عملیات بر روی حساب چند امضایی مد نظر اجرا شود.

 نحوه عملکرد این سرویس ها مشابه با سرویس های مربوط به حساب های غیر چندامضایی است با این تفاوت که اطلاعات مربوط به حساب و افراد تعریف شده در فرآیند به صورت چندامضایی (کارتابلی) تاثیرگذار خواهند بود. می توانید جهت اطلاع بیشتر از عملکرد سرویس‌های فوق الذکر به مستندات مربوطه که در زیر آورده شده است مراجعه کنید.

درخواست برداشت اعتبار با استفاده از ابزار در حساب چند امضایی 

شماره سرویس: 2775895

برای توضیحات بیشتر مراجعه شود به :  مستند تسویه حساب دیجتیال ، سرویس 2467367 ( برداشت از حساب دیجیتال با انتخاب روش انتقال (ابزار)

پارامترهای ورودی

html

درخواست برداشت اعتبار با فاکتور در حساب چند امضایی

شماره سرویس: 2775896

در این سرویس از شناسه فاکتور جهت برداشت مبلغ موردنظر استفاده میشود.

اگر فاکتور بسته شده باشد و تسویه شاپرکی آن آماده باشد ، امکان برداشت وجود خواهد داشت.

پارامترهای ورودی

html

درخواست برداشت اعتبار توسط ابزار در حساب چند امضایی

شماره سرویس: 2775897

برای اطلاعات بیشتر مراجعه شود به : مستند تسویه حساب دیجیتال سرویس 2433635  برداشت از حساب تفصیلی با انتخاب روش انتقال (ابزار)

پارامترهای ورودی

html

تخصیص اعتبار

در یک حساب چند امضایی درخواست دهنده (ایجادکننده) می‌تواند نسبت به ثبت یک درخواست تفویض اعتبار اقدام نماید. در یک حساب چند امضایی مشخص، فقط کاربرانی می‌توانند درخواست ثبت کنند که از قبل در آن حساب به عنوان کاربر ایجاد کننده تعریف شده باشند. سرویس‌های مربوط هر کدام از انواع تراکنش‌ها در لینک‌های زیر قابل مشاهده است. در این سرویس‌ها مطابق با سرویس اصلی در حسابهای حالت نرمال (غیرچندامضایی) عملیات انجام خواهد گرفت با این تفاوت که سه پارامتر زیر در این سرویس‌ها نسبت به سرویس اصلی افزوده شده است که منجر می‌شود عملیات بر روی حساب چند امضایی مد نظر اجرا شود.

  نحوه عملکرد این سرویس ها مشابه با سرویس های مربوط به حساب های غیر چندامضایی است با این تفاوت که اطلاعات مربوط به حساب و افراد تعریف شده در فرآیند به صورت چند امضایی (کارتابلی) تاثیرگذار خواهند بود. می توانید جهت اطلاع بیشتر از عملکرد سرویس‌های فوق الذکر به مستند مربوطه که در زیر آورده شده است مراجعه کنید.

 سرویس‌های اشاره شده شامل موارد زیر می‌باشند:

درخواست تفویض (تخصیص) اعتبار از طریق حساب چند امضایی

شماره سرویس: 2775898

برای توضیحات بیشتر مراجعه شود به : مستند اعتبار اختصاصی سرویس 360401 (تخصیص اعتبار خرید به کاربر)

پارامترهای ورودی

html

درخواست افزایش/کاهش تفویض اعتبار از طریق حساب چند امضایی

شماره سرویس: 2775899

برای توضیحات بیشتر مراجعه شود به : مستند اعتبار اختصاصی سرویس 1192847 (افزایش و یا کاهش اعتبار خرید کاربر )

پارامترهای ورودی

html

 

بن اعتباری و بن تخفیف

در یک حساب چند امضایی درخواست دهنده (ایجادکننده) می‌تواند نسبت به تعریف و ثبت یک بن‌اعتباری اقدام نماید. در یک حساب چند امضایی مشخص، فقط کاربرانی می‌توانند درخواست تراکنش مالی ثبت کنند که از قبل در آن حساب به عنوان کاربر ایجاد کننده تعریف شده باشند. سرویس‌های مربوط هر کدام از انواع تراکنش‌ها در لینک‌های زیر قابل مشاهده است. در این سرویس‌ها مطابق با سرویس اصلی برای تراکنش‌ها، عملیات انجام خواهد گرفت با این تفاوت که سه پارامتر زیر در این سرویس‌ها نسبت به سرویس اصلی افزوده شده است که منجر می‌شود عملیات بر روی حساب چند امضایی مد نظر اجرا شود.

نحوه عملکرد این سرویس ها مشابه با سرویس های مربوط به حساب های غیر چندامضایی است با این تفاوت که اطلاعات مربوط به حساب و افراد تعریف شده در فرآیند به صورت چند امضایی (کارتابلی) تاثیرگذار خواهند بود. می توانید جهت اطلاع بیشتر از عملکرد سرویس‌های فوق الذکر به مستندات مربوطه که در زیر آورده شده است مراجعه کنید.

تعریف بن اعتباری از طرف کابر طریق حساب چند امضایی

شماره سرویس: 2775900

جهت تعریف شارژ اعتبار از طرف کاربر، از سرویس زیر استفاده نمایید:

پس از تعریف بن شارژ اعتباری از طرف کاربر، مبلغ مورد نظر در کیف پول کاربر مسدود می‌گردد. در صورت غیرفعالسازی و یا منقضی شدن اعتبار، مبلغ مسدود شده به کیف پول کاربر برگردانده می‌شود.

لازم به ذکر است در صورتی که بخواهید بن شارژ فقط برای کاربر مشخص قابل استفاده باشد، بایستی شناسه کاربری مورد نظر را در فیلد limitedConsumerId وارد نمایید. 

توجه داشته باشید به ازای هر بن شارژ، باید مقادیر تعداد، مبلغ، نام و توضیحات در پارامترهای جداگانه ارسال گردند. هم‌چنین می‌توانید کد هش را به صورت دلخواه تعریف نمایید، در این صورت لازم است به ازاء هر بن کارت hash مورد نظر وارد گردد.

لازم به ذکر است، می توانید 5 حرف را در ابتدای کد هش برای کسب و کار خود رزرو نمایید تا کسب و کارهای دیگر مجاز به استفاده از این حروف در ابتدای کد هش خود نباشند.

پارامترهای ورودی

html

درخواست تعریف بن اعتباری از طرف کسب و کار از طریق حساب چند امضایی

شماره سرویس: 2775901

جهت تعریف شارژ اعتبار از طرف کسب و کار، سرویس زیر را فراخوانی نمایید:
برای تعریف بن شارژ اعتبار، بایستی در حساب خود اعتبار داشته باشید. هم‌چنین در صورتی که بخواهید بن شارژ فقط برای کاربر مشخص قابل استفاده باشد، بایستی شناسه کاربری مورد نظر را در فیلد limitedConsumerId وارد نمایید.

با فراخوانی سرویس فوق و ایجاد بن‌ شارژ کیف پول، مبلغ مربوط به آنها مسدود شده و تا زمان مصرف توسط مشتری یا غیر فعال شدن توسط صادر کننده، مبلغ آن مسدود می ماند

توجه داشته باشید به ازای هر بن شارژ، باید مقادیر تعداد، مبلغ، نام و توضیحات در پارامترهای جداگانه ارسال گردند. هم‌چنین می‌توانید کد هش را به صورت دلخواه تعریف نمایید، در این صورت لازم است به ازاء هر بن کارت hash مورد نظر وارد گردد.

لازم به ذکر است، می توانید 5 حرف را در ابتدای کد هش برای کسب و کار خود رزرو نمایید تا کسب و کارهای دیگر مجاز به استفاده از این حروف در ابتدای کد هش خود نباشند.

پارامترهای ورودی

html

تعریف بن تخفیف مبلغی از طریق حسبا چند امضایی

شماره سرویس: 2775902

برای ساخت بن تخفیف با مبلغ مشخص، سرویس زیر را فراخوانی نمایید. می‌توانید با یک بار فراخوانی سرویس، برای چند کاربر اعتبار تعریف نمایید

نکته قابل توجه این است که به ازای هر کاربر، کد هش متفاوتی دریافت خواهید کرد و مشتری با اعمال کد هش امکان استفاده از شارژ تعریف شده را خواهد داشت.

در تعریف بن تخفیف مبلغی، GuildCode به‌عنوان حوزه‌ی مصرف بن اجباری است.

توجه داشته باشید به ازای هر بن تخفیف، بایستی مقادیر تعداد، مبلغ، نام و توضیحات در پارامترهای جداگانه ارسال گردند. هم‌چنین می‌توانید hash code را به صورت دلخواه تعریف نمایید، در این صورت لازم است به ازاء هر بن کارت، hash مورد نظر وارد گردد.

در صورتی که می‌خواهید یک hash code به صورت عمومی تعریف شده و به تعداد دفعات مشخص برای همه کاربران قابل استفاده باشد، لازم است که تعداد دفعات مورد نظر، جهت استفاده از ووچر را در پارامتر perUserUsageLimitCount ارسال نمایید. در این صورت استفاده از این hash code برای همه کاربران، به تعداد دفعات وارد شده امکان‌پذیر خواهد بود.

لازم به ذکر است،کسب و کار می تواند 5 حرف را در ابتدای hash code به صورت انحصاری برای خود رزرو نمایید و کسب و کارهای دیگر مجاز به استفاده از این حروف در ابتدای hash code خود نباشند.

پارامترهای ورودی

html

 

guildCode

*

نام صنف مطابق با صنف موجود در پنل

expireDate

*

تاریخ انقضای شمسی با فرمت yyyy/mm/dd

[]count

*

لیست تعداد بن تخفیف

[]amount

*

لیست مبالغ بن تخفیف

[]productId

 

لیست محصولات

[]dealerBusinessId

 

لیست شناسه کسب وکارهای واسط کسب وکار اصلی که می‌توانند از این بن تخفیف هنگام صدور فاکتور استفاده کنند.

[]name

*

لیست نام ها

[]description

*

توضیحات بن تخفیف

limitedConsumerId

 

در صورت ورود شناسه کاربری، بن تخفیف فقط برای کاربر داده شده قابل استفاده خواهد بود.

currencyCode

 

کد ارز - مقدار پیش فرض IRR

[]hash

 

می‌توانید کد هش دلخواه خود را تنظیم نمایید.

[]effectiveDates

 

لیست تاریخ موثر ووچر است. چنان‌چه تاریخ موثر برای بن تخفیف ثبت گردد، بن تخفیف از تاریخ تعیین شده قابل استفاده خواهد بود و قبل از آن تاریخ، استفاده از بن تخفیف امکان‌پذیر نخواهد بود.

[]minInvoiceItemCount

 

لیست حداقل بند فاکتور برای اعمال ووچر است. در صورت ارسال این پارامتر، بن تخفیف تنها در صورتی قابل استفاده خواهد بود که تعداد بند فاکتور صادر شده، بزرگتر مساوی مقادیر وارد شده باشد.

[]minInvoiceAmount

 

لیست حداقل مبلغ فاکتور برای اعمال ووچر است. در صورت ارسال این پارامتر، بن تخفیف تنها در صورتی قابل استفاده خواهد بود که مبلغ فاکتور صادر شده، بزرگتر مساوی مقادیر وارد شده باشد.

 []perUserUsageLimitCount

 

تعداد دفعات مجاز استفاده از ووچر به ازای هر کاربر (بزرگتر و یا مساوی با 1)

uniqueId

 

شناسه منحصر لیست ووچرهای ثبت شده در یک زمان

attTemplateCode

 

کد دسته مشخصه محصول

attCode

 

لیست کد مشخصه های محصول بر اساس دسته مشخصه یا گروه محصول

attValue

 

لیست مقدار مشخصه ها

تعریف بن تخفیف درصدی از طریق حساب چند امضایی

شماره سرویس: 2775903

به منظور تعریف کد بن تخفیف در قالب درصدی، سرویس زیر را فراخوانی نمایید:

در تعریف بن تخفیف درصدی، GuildCode به‌عنوان حوزه‌ی مصرف بن اجباری است.

توجه داشته باشید به ازای هر بن شارژ، باید مقادیر تعداد، مبلغ، نام و توضیحات در پارامترهای جداگانه ارسال گردند. هم‌چنین می‌توانید کد هش را به صورت دلخواه تعریف نمایید، در این صورت لازم است به ازاء هر بن کارت hash مورد نظر وارد گردد.

در صورتی که می‌خواهید یک هش کد به صورت عمومی تعریف شده و به تعداد دفعات مشخص برای همه کاربران قابل استفاده باشد، بایستی تعداد دفعات مورد نظر، جهت استفاده از بن تخفیف را در پارامتر perUserUsageLimitCount ارسال نمایید. در این حالت استفاده از این هش کد برای همه کاربران، به تعداد دفعات وارد شده امکان‌پذیر خواهد بود. لازم به ذکر است، بایستی حتما بن تخفیف به صورت بدون محدودیت تعریف گردد و مقدار پارامتر type برابر با 8 خواهد بود.

توجه نمایید، چنان‌چه در هنگام تعریف بن‌های تخفیف درصدی بدون محدودیت، پارامتر perUserUsageLimitCount ارسال گردد، بن تخفیف قابلیت استفاده به دفعات نامحدود را نخواهد داشت و به تعداد دفعات وارد شده، برای هر کاربر قابل استفاده خواهد بود.

در صورت تعیین سقف مبلغ برای بن درصدی، در صورتی که بن بیش از یکبار قابل استفاده باشد، در دفعات بعدی مبلغ باقیمانده نسبت به سقف تعیین شده، قابل استفاده است.

لازم به ذکر است، می توانید 5 حرف را در ابتدای کد هش برای کسب و کار خود رزرو نمایید تا کسب و کارهای دیگر مجاز به استفاده از این حروف در ابتدای کد هش خود نباشند.

در بخش زیر جدول راهنمای استفاده از انواع Typeهای بن تخفیف درصدی ارائه شده است. هم‌چنین حالت‌های مختلف ارسال یا عدم ارسال مقادیر productId و limitedConsumerId نیز توضیح داده شده است.

پارامترهای ورودی

html

 

 

guildCode

*

نام صنف مطابق با صنف موجود در پنل

expireDate

*

تاریخ انقضای شمسی با فرمت yyyy/mm/dd

[]count

*

لیست تعداد بن تخفیف

[]amount

 

سقف مبلغ قابل استفاده از بن، در صورتی که صفر باشد یا وارد نشود فقط تخفیف درصدی بدون سقف اعمال می‌شود.

[]discountPercentage

*

لیست درصدهای بن تخفیف 

[]name

*

لیست نام‌ها

[]productId

 

لیست شناسه محصولات، بن تخفیف فقط برای این محصولات در صورت وجود در فاکتور قابل استفاده خواهد بود.

[]dealerBusinessId

 

در صورتی که کسب و کار فروشندگانی دارد که میخواهد آنها نیز بتوانند بن تخفیف را در فاکتورهای فروش خود اعمال نمایند، لازم است شناسه ی آنها را در این بن ها ثبت نماید. در صورتی که مصرف بن به یک یا چند محصول محدود شود، لازم است مجوز فروش محصول نیز به فروشندگان داده شود.

[]description

*

توضیحات بن تخفیف

limitedConsumerId

 

در صورت ورود شناسه کاربری، بن تخفیف فقط برای کاربر داده شده قابل استفاده خواهد بود.

currencyCode

 

کد ارز - مقدار پیش فرض IRR

[]hash

 

می‌توانید کد هش دلخواه خود را تنظیم نمایید. این پارامتر باید به تعداد مجموع count[] ها ارسال شود. یعنی نام هر بن تخفیفی که تولید می‌شود مشخص باشد یا اصلاً ارسال نشود.

type

*

این مقدار می‌تواند یکی از مقادیر 4(یکبار مصرف برای یک آیتم)، 8(بدون محدودیت) و 16(یکبار مصرف برای یک فاکتور) باشد.

[]effectiveDates

 

لیست تاریخ موثر بن تخفیف است. چنان‌چه تاریخ موثر برای بن تخفیف ثبت گردد، بن تخفیف از تاریخ تعیین شده قابل استفاده خواهد بود و قبل از آن تاریخ، استفاده از بن تخفیف امکان‌پذیر نخواهد بود.

[]minInvoiceItemCount

 

لیست حداقل بند فاکتور برای اعمال بن تخفیف است. در صورت ارسال این پارامتر، بن تخفیف تنها در صورتی قابل استفاده خواهد بود که تعداد بند فاکتور صادر شده، بزرگتر مساوی مقادیر وارد شده باشد.

[]minInvoiceAmount 

 

لیست حداقل مبلغ فاکتور برای اعمال بن تخفیف است. در صورت ارسال این پارامتر، بن تخفیف تنها در صورتی قابل استفاده خواهد بود که مبلغ فاکتور صادر شده، بزرگتر مساوی مقادیر وارد شده باشد.

 []perUserUsageLimitCount

 

تعداد دفعات مجاز استفاده از بن تخفیف به ازای هر کاربر (بزرگتر و یا مساوی با یک)

uniqueId

 

شناسه منحصر لیست ووچر های ثبت شده در یک زمان

دریافت گزارش از تراکنش‌ها

دریافت اطلاعات یک تراکنش چند امضایی توسط کسب و کار

در این سرویس کلیه اطلاعات مربوط به یک تراکنش چند امضایی مطابق با پارامترهای زیر توسط کسب و کار قابل دستیابی است. با استفاده از این سرویس می‌توانید آخرین وضعیت تراکنش را بررسی نمایید؛ شامل اینکه چه کسانی تراکنش را باید تایید کنند، چه کسانی هنوز تراکنش را تایید نکرده‌اند، آخرین وضعیت تراکنش و ... . همچنین این امکان برای کسب و کار وجود دارد تا گزارشی از تراکنش‌های حساب چند امضایی خود متناسب با فیلترهای مد نظرش (پارامترهای زیر) مشاهده نماید.

پارامترهای ورودی

html

توضیح  سایر پارامترها:

  Description  

Name  

  شناسه کارتابل

cartableId  

  شناسه درخواست

requestId  

  شناسه کاربر درخواست دهنده 

 requesterUserIds  

  شناسه کاربر/ کاربران تایید کننده

 confirmerUserIds  

  کد نوع تراکنش

MULTI_CONFIRMATION_TYPE_INVOICE, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_DELEGATION_RULE, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_AMOUNT_VOUCHER, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_PERCENT_VOUCHER, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_TRANSFER, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_SETTLEMENT, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_VOUCHER

 requestTypeCode  

  کد وضعیت درخواست

CARTABLE_REQUEST_WAITING, CARTABLE_REQUEST_CONFIRMED, CARTABLE_REQUEST_FINALIZED, CARTABLE_REQUEST_CANCELED, CARTABLE_REQUEST_REJECTED, CARTABLE_REQUEST_FAILED,      CARTABLE_REQUEST_EXPIRED

status  

  شناسه کاربر در انتظار تایید درخواست

pendingUserId  

  کد یکتای درخواست

uniqueId  

  توضیحات درخواست

description  

  از تاریخ

fromDate  

  تا تاریخ

toDate  

  result offset

*offset  

  result size

*size  

نمونه خروجی 

 

json

دریافت اطلاعات یک تراکنش چند امضایی توسط کاربر(دریافت لیست درخواست‌های کارتابل برای کاربر)

شماره سرویس: 2775905

در این سرویس کلیه اطلاعات مربوط به یک تراکنش چند امضایی مطابق با پارامترهای زیر توسط کاربر قابل دستیابی است. 

پارامترهای ورودی

html

جدول  توضیح پارامترها:

  توضیح  

نام پارامتر  

  شناسه کارتابل

cartableId  

  شناسه درخواست

requestId  

  شناسه کاربر درخواست دهنده 

 requesterUserIds  

  شناسه کاربر/ کاربران تایید کننده

 confirmerUserIds  

  کد نوع تراکنش

MULTI_CONFIRMATION_TYPE_INVOICE, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_DELEGATION_RULE, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_AMOUNT_VOUCHER, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_PERCENT_VOUCHER, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_TRANSFER, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_SETTLEMENT, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_VOUCHER

 requestTypeCode  

  کد وضعیت درخواست

CARTABLE_REQUEST_WAITING, CARTABLE_REQUEST_CONFIRMED, CARTABLE_REQUEST_FINALIZED, CARTABLE_REQUEST_CANCELED, CARTABLE_REQUEST_REJECTED, CARTABLE_REQUEST_FAILED,        CARTABLE_REQUEST_EXPIRED

status  

  شناسه کاربر در انتظار تایید درخواست

pendingUserId  

  کد یکتای درخواست

uniqueId  

  توضیحات درخواست

description  

  از تاریخ

fromDate  

  تا تاریخ

toDate  

  result offset

*offset  

  result size

*size  

 نمونه خروجی

json

دریافت اطلاعات یک تراکنش چند امضایی توسط کاربرهای ایجاد کننده یا تایید کننده 

شماره سرویس: 2775906

در این سرویس کلیه اطلاعات مربوط به یک تراکنش چند امضایی مطابق با پارامترهای زیر توسط کاربرهای ایجاد کننده و تایید کننده تراکنش قابل دستیابی است. این سرویس برای دسترسی کاربران ایجاد کننده و تایید کننده تراکنش‌ها طراحی شده است.

پارامتر ورودی

html

جدول پارامترها:

توضیح

نام پارامتر  

  شناسه کارتابل

cartableId  

  شناسه درخواست

requestId  

  شناسه کاربر حساب مبدا

 UserId  

  شناسه کسب و کار حساب مبدا

businesIds  

  کد نوع تراکنش

MULTI_CONFIRMATION_TYPE_INVOICE, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_DELEGATION_RULE, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_AMOUNT_VOUCHER, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_PERCENT_VOUCHER, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_TRANSFER, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_SETTLEMENT, MULTI_CONFIRMATION_TYPE_VOUCHER

 requestTypeCode  

  کد وضعیت درخواست

CARTABLE_REQUEST_WAITING, CARTABLE_REQUEST_CONFIRMED, CARTABLE_REQUEST_FINALIZED, CARTABLE_REQUEST_CANCELED, CARTABLE_REQUEST_REJECTED, CARTABLE_REQUEST_FAILED,      CARTABLE_REQUEST_EXPIRED

status  

  شناسه کاربر در انتظار تایید درخواست

pendingUserId  

  کد یکتای درخواست

uniqueId  

  توضیحات درخواست

description  

  از تاریخ

fromDate  

  تا تاریخ

toDate  

  result offset

*offset  

  result size

*size  

نمونه خروجی

json

دریافت گزارش از حساب

نجایی که هر کاربر و یا کسب وکار به اطلاعاتی در خصوص حساب‌های چند امضایی موجود و مرتبط با خودش نیاز دارد، سرویس‌هایی ارائه شده است تا آنها قادر به دریافت اطلاعات حساب‌های چند امضایی خودشان مطابق پارامترهای تعریف شده باشند؛ شامل اینکه چه حساب های دارند، در چه حساب‌های تایید کننده هستند، در چه حساب‌هایی امکان تعریف درخواست دارند و ...

لیست حساب‌ها برای کسب و کار 

شماره سرویس: 2775907

پارامتر ورودی

json

جدول پارامترها:

  Description  

Name  

  شناسه کارتابل

cartableId  

  کد صنف تفویض

guildCode  

  وضعیت کارتابل true/false

 enable  

  MULTI_CONFIRMATIOM_VERIFY_TOOL_API

MULTI_CONFIRMATIOM_VERIFY_TOOL_SMS

 confirmTool  

  کد نوع تایید چند مرحله ای

 typeCode  

  لیست کارتابل‌های کسب و کار true/false

isMyCartable  

  کارتابل هایی که در آن تایید کننده هستم true/false

isConfirmer  

  کارتابل هایی که میتوانم به آن درخواست ارسال کنم true/false

  isRequester  

  result offset

*offset  

  result size

*size  

نمونه خروجی

json

لیست حساب‌ها برای کاربر

شماره سرویس: 2775908

پارامتر ورودی

html

جدول پارامترها:

  Description  

Name  

  شناسه کارتابل

cartableId  

  کد صنف تفویض

guildCode  

  وضعیت کارتابل true/false

 enable  

  MULTI_CONFIRMATIOM_VERIFY_TOOL_API

MULTI_CONFIRMATIOM_VERIFY_TOOL_SMS

 confirmTool  

  کد نوع تایید چند مرحله ای

 typeCode  

  لیست کارتابل‌های کسب و کار true/false

isMyCartable  

  کارتابل هایی که در آن تایید کننده هستم true/false

isConfirmer  

  کارتابل هایی که میتوانم به آن درخواست ارسال کنم true/false

  isRequester  

  result offset

*offset  

  result size

*size  

نمونه خروجی

json
  • لاگ درخواست یک تراکنش

پس از ایجاد یک درخواست توسط کاربر ایجاد کننده و تایید و یا رد آن توسط تمامی کاربران تاییدکنندگان (کفایت امضا) درخواست مورد نظر در سیکل موجودی حساب قرار گرفته و در صورت موجود نقدینگی لازم عملیات مالی صورت خواهد پذیرفت. با پیشرفت این مراحل و یا در صورت وجود هرگونه خطا در طول این عملیات می‌توان به بررسی لاگ مربوطه از طریق سرویس‌های زیر پرداخت.

دریافت لاگ درخواست یک تراکنش مالی برای کسب و کار 

شماره سرویس: 2775909

پارامتر ورودی 

html

 نمونه خروجی

json

 

دریافت لاگ درخواست یک تراکنش مالی برای کاربر

​​​​​​شماره سرویس:  2775910

پارامتر ورودی

html
Clasor npm package version 2.1.4
به پادیوم قدرت داده اند:
pasargad
fanap
pod