راهکار مدیریت وجوه تنخواه کسبوکار
خدمت دهنده:
* سرزمین هوشمند پاد *
در سرزمین هوشمند پاد و در چارچوب حساب دیجیتال تجاری، سرویس تنخواهگردان پیشبینی شده تا عملیات مربوط به تنخواهگردان ذیل حساب اصلی سازمان انجام شود تا مشکلات قبلی مرتفع شده و نظارت و پیگیری تراکنشهای مربوط به تنخواهگردان به نحو کاملتری اعمال شود.
طرح مسئله
مسئله
نمونه
راه حل
توضیحات:
شرکتهای بزرگ در فرآیند تنخواهداری با چالشها و مشکلات زیر روبرو هستند :
- رصد گزارشها در لحظه؛
- صدور وجوه تنخواه به اسم افراد و ایجاد چالش مالیاتی برای ایشان؛
- افتتاح حساب دو امضایی برای ایجاد محدودیت؛
- محدودیت تعداد کارتهای تنخواهدار و نیاز به افتتاح حسابهای اضافه برای گرفتن کارت بیشتر؛
- عدم امکان ایجاد محدودیت در سقف مالی افراد.
مجموع این مشکلات باعث شد تا برای بهبود عملکرد شرکت و جلوگیری از اتلاف منابع، به دنبال راهکاری برای رفع آنها باشیم. در همین روزها بود که با پلتفرم پاد آشنا شدیم و تصمیم گرفتیم تا از راهکارهای موجود بر بستر پاد استفاده کنیم.
پس از اتصال به پلتفرم پاد ما توانستیم:
- بدون نیاز به افتتاح حسابهای متعدد، شعبههای شرکت را در بانک پاسارگاد تعریف کنیم؛
- با استفاده از راهکار مدیریت وجوه تنخواه پاد، شعبههای تنخواهدار را به حساب اصلی شرکت متصل کنیم؛
- محل، تاریخ و ریز تراکنشها را در هر زمان و به تفکیک هر شعبهی تنخواهدار دریافت کنیم؛
- برای هر تنخواهدار، بدون نیاز به افتتاح حساب جدید، یک کارت جداگانه با امکان انجام عملیات خرید صادر کنیم؛
- برای هر تنخواهدار، سقف مصرف متفاوتی تعریف کنیم؛
امکانات و ویژگیهای راهکار
علاوه بر امکانات پاد برای مدیریت شعبه، ویژگیها و مزایای آن باعث شد تا تنخواهداران نیز به استفاده از سرویسهای پاد علاقهمند شوند.
امکانات پاد برای تنخواهداران
- امکان مشاهدهی ریز تراکنشها توسط تنخواهدار؛
- امکان انجام کلیه عملیات مرتبط با تنخواهگردانی بدون نیاز به حساب شخصی تنخواهدار؛
امکانات پاد برای شرکت
- دسترسی به سرویس از طریق پنل کسبوکار بدون محدودیت IP؛
- اتصال کیف پول شعبه به حساب اصلی شرکت؛
- شارژ کیف پول تنخواهدار در زمان دلخواه؛
- امکان تخصیص وجوه در قالب واریز نقدی و یا تخصیص اعتباری؛
- امکان تعریف مالک برای هر شعبهی تنخواهگردانی؛
- امکان تغییر مالک شعبه در صورت تغییر تنخواهدار؛
- امکان غیر فعال نمودن شعبه در صورت لزوم؛
- امکان تعریف سقف مالی مدتدار (برای مثال هر روز تا سقف ۵ میلیون تومان)؛
- امکان صدور کارت خرید بعد از تعریف شعبهی تنخواهگردان و تائید مالک شعبه (تنخواهدار)؛
- تعیین سقف تراکنش برای هر تنخواهگردان متناسب با نیاز سازمان؛
- امکان هزینه کرد وجوه تنخواه در قالب خرید روی دستگاه pos، درگاه اینترنتی به وسیله کارت انتقال به شماره کارت و شماره شبا از طریق پنل.
راهنمای استفاده از راهکار مدیریت وجوه تنخواه شعبههای یک کسبوکار:
۱. درخواست دریافت راهکار دیجیتال به شعبه پاد/پادیوم -که حتما درخواست افتتاح حساب دیجیتال پاسارگاد برای شخصیت حقوقی شرکت در آن قید شده باشد- به انضمام کلیاتی از تعداد تنخواهداران و گردش مالی تنخواهها در روز.
نکته: اگر حجم ریالی برداشتها و انتقال وجههای تنخواهداران در روز از یک میلیارد ریال بیشتر برآورد میشود، حتما باید درخواست افزایش سقف شرکت به نامه الحاق شود.
۲. تشکیل گروه آنبوردینگ و پشتیبانی با مشتری.
۳. ارسال راهنمای ثبتنام کسبوکار در پنل کسبوکار پاد.
۴. احراز و تایید کسبوکار توسط شعبه پاد و اعمال افزایش سقف مطابق روال و ایجاد دسترسی تعریف شعبه برای ایشان.
۵. ارسال راهنمای گامبهگام ایجاد شعبهها و تنخواهداران به مشتری و پشتیبانی ایشان برای تعریف شعبهها در منوی تنخواهگردان پنل کسبوکار.
۶. ثبتنام تنخواهداران در پاد (ارتقا سطح نیاز نیست).
۷. ورود کسبوکار به پنل کسبوکار و تعریف شعبههای تنخواهگردان در منوی تنخواهگردان.
۸. افزایش موجودی حساب دیجیتال کسبوکار.
۹. درخواست کارت خرید برای تنخواهداران (هزینه صدور و شخصیسازی کارتهای تنخواه از حساب دیجیتال ایشان در زمان درخواست کسر میشود).
۱۰. شارژ نقدی تنخواهدار در قالب انتقال وجه و یا تخصیص اعتبار خرید به ایشان در قالب تفویض وجه.
نکته ۱: برای شارژ نقدی شعبههای تنخواه، شرط کفایت موجودی حساب دیجیتال کسبوکار وجود دارد و وجه از حساب دیجیتال کسبوکار اصلی به کیف پول شعبه منتقل میشود.
نکته ۲: در صورت تخصیص اعتبار در قالب تفویض وجه به شعبه، موجودی حساب دیجیتال کسبوکار اصلی تا زمان مصرف اعتبار کسر نمیشود.
۱۱. تعیین محدودیتها و سقفهای هر شعبه در منوی تنخواهگردان.
۱۲. مشاهدهی گزارش وجوه تفویض شده و انتقال وجههای انجام شده در منوی حساب دیجیتال من در پنل کسبوکار.
۱۳. مشاهدهی گزارش صورتحساب شعبهها به تفکیک در منوی تنخواه گردان –> انتخاب شعبه –> عملیات –> صورتحساب.
۱۴. ورود تنخواهدار به پنل شعبه خود.
۱۵. مشاهدهی موجودی نقد شعبه و اعتبارهای در اختیار.
۱۶. تسویه به کارت و یا شبای دیگری با موجودی نقد شعبه از طریق پنل شعبه تنخواه
نکته: سقف تراکنش مجاز شعبهها، تابع سقف کسبوکار اصلی است و به صورت تجمیعی برای همه شعبهها و کسبوکار اصلی لحاظ میشود.
۱۷. دریافت شناسه واریز در منوی حساب دیجیتال من برای مواردی که نیاز به واریز مستقیم به حساب شعبه وجود دارد و کسبوکار اصلی این امکان را مجاز دانسته است.
نکته: در حالت کلی، مطلوب کسبوکارها این نیست که شعبههای تنخواهدار امکان واریز مستقیم حساب تنخواه، از کانالی غیر از خود کسبوکار را داشته باشند؛ چرا که امکان سواستفاده مالک شعبه (تنخواه دار) و ایجاد گردش مالی جعلی و شخصی با شخصیت حقوقی کسبوکار را به همراه دارد و ریسک پولشویی ایجاد خواهد کرد. ازاینرو، ما در حالت کلی گزینه دریافت شناسه واریز برای شعبهها را در پاد غیرفعال داریم، مگر به درخواست خود کسبوکار مادر و با پذیرش ریسک مرتبط و تایید بانک پاسارگاد.
۱۸. مشاهدهی صورتحساب شعبه در منوی حساب دیجیتال من.
۱۹. مراجعه به فروشگاه فیزیکی و یا آنلاین و خرید با استفاده از کارت تنخواه در اختیار، روی دستگاه پوز و یا درگاههای اینترنتی.
نکته ۱: کارتهای تنخواه داران از نوع کارت خرید بوده و قابلیت کارتبهکارت را به هیچ عنوان ندارند.
نکته ۲: پیامک رمز پویای کارتها، برای مالکان شعبهها ارسال میشود.
نکته 3: امکان پرداخت قبض روی دستگاههای خودپرداز بانکی با این کارتها وجود ندارد، اما امکان پرداخت قبض روی دستگاههای پوز و یا درگاههای اینترنتی (هر تراکنشی که خرید محسوب شود) وجود دارد.
نکته 4: امکان برداشت نقدی تا سقف ۲۰۰هزار تومان بر روی خودپردازهای پاسارگادی، وجود دارد.
تعرفه استفاده از راهکار مدیریت وجوه تنخواه