راهنمای شروع استفاده از پادیوم
پادیوم یک بازارچه API و خدمات دیجیتال است که با مشارکت سرزمین هوشمند پــاد، گروه فناپ و بانک پاسارگاد ایجاد شده است. در این صفحهها میتوانید درباره پادیوم و سرزمین هوشمند پاد بیشتر مطالعه کنید و با چیستی آنها آشنا شوید. در این مطلب، میخواهیم چگونگی استفاده از سرویسهای پادیوم را برای شما شرح دهیم.
پیش از هرچیز، در نظر داشته باشید که استفاده از APIها نیازمند سطحی از توان فنی در تیم شماست و APIها باید توسط تیم شما پیادهسازی شوند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید از طریق مرکز تماس 09423000165 با پشتیبانان فنی پادیوم مشورت کنید. ما در این مسیر در کنار شما هستیم.توصیه میکنیم مستندات فنی راحتما مطالعه کنید و در اختیار همکاران فنی خود قرار دهید. در این مستند، الزامات فنی عمومی استفاده از سرویسها درج شده است. الزامات اختصاصی هر سرویس نیز در بخش مستندات فنی هر سرویس در دسترس هستند
ثبت نام در پادیوم
مقدمه
پیش از هرچیز باید برای خود یک حساب کاربری در پادیوم ایجاد کنید. روال ثبت نام شما، بر مبنای ماهیت کسبوکار شما کمی متفاوت است. بسته به اینکه کسبوکار خود شما حقوقی (شرکت یا سازمان ثبتشده) یا حقیقی (کسبوکار خانگی، صنفی، استارتاپ ثبت نشده) است، یکی از مسیرهای زیر را دنبال کنید. پس از تکمیل ثبت نام، به پنل کاربری خود دسترسی خواهید داشت.
ثبت نام کسبوکارهای حقوقی
- به این صفحه وارد شوید. یا در بخش ثبت نام ، روی «ثبت نام کسبوکار حقوقی» کلیک کنید.
- پس از ورود اطلاعات، یک حساب کاربری برای شما ایجاد میشود.
- یک کد تأیید به ایمیل شما ارسال میشود. با وارد کردن کد تایید، حساب کاربری شما فعال شده و میتوانید برای آن رمز ورود انتخاب کنید.
ثبت نام کسبوکارهای حقیقی (کسبوکارهای خانگی و اصناف و استارتاپهای ثبت نشده)
اگر کسبوکار شما ثبت نشده، شما برای ثبت نام در پادیوم ابتدا باید به عنوان «کاربر حقیقی» ثبت نام کنید. سپس با احراز هویت شخص حقیقی، برای خود یک کسبوکار تعریف کنید.
اگر تا کنون حساب کاربری پادی شخصی نداشتهاید:
- به این صفحه وارد شوید. و در بخش ثبت نام، روی «حساب کاربری جدید پاد» کلیک کنید.
- یک حساب کاربری شخصی برای خود ایجاد کنید.
- یک کد تایید به ایمیل یا تلفن همراه شما ارسال میشود. با ورود این کد، حساب کاربری شما فعال میشود.
- شما به صورت خودکار به مرحله بعد (ثبت نام کسبوکار خانگی و اصناف) هدایت میشوید.
اگر وقفهای در فرآیند ثبت نامتان ایجاد شده، یا قبلا حساب کاربری داشتهاید:
- به این صفحه مراجعه کرده و روی «قبلا در پاد ثبت نام کردهاید؟» کلیک کنید.
در این قدم شما باید اطلاعات کسبوکارتان را وارد کنید:
- اگر برای کارگاه / واحد صنفی خود کد اقتصادی دارید، حتما وارد کنید.
- اگر کد اقتصادی ندارید، آن را خالی بگذارید.
با پایان ثبت نام، شما میتوانید به پنل کاربری خود دسترسی داشته باشید. در پنل کاربری میتوانید اطلاعات کسبوکار خود را تکمیل کرده و همچنین برای ارتقای حساب کاربری خود اقدام کنید.
برای آشنایی بیشتر با روال ثبت نام حقیقی میتوانید ویدئو زیر را ببینید.
انتخاب و درخواست سرویس
- به صفحه بازارچه API بروید. اینجا دهها سرویس وجود دارد که میتوانید بسته به نیاز خود، از آنها بهرهمند شوید.
- سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صفحه «شرح سرویس»، مستندات فنی مورد نیاز برای پیادهسازی سرویس در دسترس هستند.
- در صفحه «شرح سرویس» روی «درخواست سرویس» کلیک کنید.
- این درخواست به «سرویسهای درخواستی» در پنل کاربری شما اضافه خواهد شد و API Keyهای مورد نیاز در اختیار شما قرار میگیرد.
- استفاده از بعضی از سرویسها نیازمند موافقت شرکت یا سازمان ارائهدهنده آن سرویس با درخواست شما است. پس از موافقت آن شرکت یا سازمان، دسترسی شما به سرویس فعال میشود.
امضای تعهدنامه
- استفاده از خدمات پادیوم، به منزلهی پذیرش شرایط عمومی استفاده از خدمات است.
- در راستای قوانین بانک مرکزی برای دریافت برخی از سرویس های حساس نیاز به بررسی و تایید مشتریان است که همکاران ما در بخش پشتیبانی راهنماییها و مستندات لازم را در اختیار شما قرار میدهند.
- سقف استفاده از خدمات مالی پادیوم برای هر نوع کسبوکار اینجا درج شده است. اگر قصد دارید از سرویسهای مالی با سقفهای بالاتر استفاده کنید، باید سطح احراز هویت کسبوکار خود را ارتقا دهید. برای تایید کسبوکار خود باید مدارک شخص حقیقی یا حقوقی خود را برای پادیوم ارسال کنید.
- برای استفاده از سرویسهای بانکی با تراکنشهایی فراتر از سقف مجاز، باید تایید اداره پولشویی بانک پاسارگاد را دریافت کنید.
اتصال فنی و پشتیبانی
اتصال فنی
- اکنون میتوانید به سرویسها متصل شوید.
- توکن کسبوکار: برای اتصال فنی، نیاز به یک توکن کسبوکار دارید که این توکن را میتوانید از بخش ورود یکپارچه، لیست کلیدها در پنل کسبوکاری دریافت کنید. این توکن به عنوان مجوز کسبوکار شما برای فراخوانی APIها عمل میکند.
- کلید اتصال: باید توجه داشته باشید که به ازای هر اپلیکیشن خود، لازم است یک کلید اتصال مجزا داشته باشید. که هر کلید اتصال، توکن منحصر به خود را خواهد داشت. از بخش ورود یکپارچه در پنل کسبوکاری، فرم افزودن کلید جدید، میتوانید کلید جدید برای خود بسازید.
- کلید API: همچنین برای استفاده از برخی از APIها نیاز به یک API Key دارید که آن را میتوانید در بخش «سرویسهای درخواستی» در پنل کاربری خود، بیابید.
- به منظور پیادهسازی سرویس، مستندات فنی آن سرویس را در صفحهی شرح همان سرویس مطالعه کنید.
- با مطالعه مستندات فنی، به سادگی میتوانید سرویس را در سامانهی نرمافزاری خود پیادهسازی کنید.
- در این مسیر، پشتیبانان فنی پادیوم در کنار شما هستند. به منظور پرسش سوالات خود میتوانید با همکاران ما از طریق چت آنلاین (پایین – چپ صفحات سایت) در ارتباط باشید یا با تلفن پشتیبانی 09423000165 تماس بگیرید.
- به منظور سهولت دسترسی به پشتیبانی، ما در محیط واتسپ نیز با شماره ۰۹۹۱۲۰۵۴۵۹۲ آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.
- در صورت نیاز، بسته به نوع سرویس میتوانیم «بستههای آزمایشی» برای شما تعریف کنیم تا در مرحله تست، نیازی به پرداخت هزینه برای سرویس نداشته باشید.
دریافت سرویس
- هزینه استفاده از سرویسها، بسته به شیوه خرید، به صورت یکجا یا به ازای هر فراخوانی، از حساب دیجیتال شما و یا اعتبار شما نزد پاد کسر میشود.
- به منظور ارائه پیوسته سرویس، از تعداد فراخوانیهای باقیمانده در بسته، زمان باقیمانده بسته و همچنین اعتبار کافی در حساب کاربری خود اطمینان حاصل کنید.
- برای شارژ یا افزایش موجودی حساب دیجیتال خود اینجا کلیک کنید.
دریافت پشتیبانی
- در تمام این مسیر، پشتیبانان فنی پادیوم در کنار شما هستند و هرگونه پرسش یا مشکل در بهرهبرداری از سرویسها را پیگیری میکنند.
- اگر قصد داشته باشید سطح خدمات را ارتقا دهید، مثلا از خدمات بانکی با سقف بیشتری استفاده کنید، پشتیبانان پادیوم با شما همراه هستند.
- اگر قصد دارید ساختار فنی کسبوکار خود را تغییر دهید، کسبوکارهای دیگری را به عنوان شبکهی همکار بیافزایید و...، پشتیبانان پادیوم شما را در این مسیر همراهی میکنند.