فاکتور تا زمانی که شما تعیین کنید، بصورت پرداخت شده (و بسته نشده) باقی میماند. در صورتی که شما فاکتور را نبندید، مبلغ فاکتور در حساب شما قابل برداشت نخواهد بود.
لازم به ذکر است بستن فاکتور تنها توسط صادر کننده فاکتور امکانپذیر است.
فاکتور تا زمانی که بسته نشده است، امکان کنسل شدن و بازگشت مبلغ آن به خریدار را دارد، بنابرین مبلغ آن توسط فروشنده غیرقابل برداشت است. مبلغ فاکتور پس از بسته شدن، قابلیت برداشت از حساب دیجیتال فروشنده را خواهد داشت.
فاکتور در صورتیکه بسته نشده باشد قابلیت ابطال را دارد، در صورتی که فاکتور باطل شود، دیگر قابل پرداخت نیست و در صورتی که قبلا پرداخت شده باشد، مبلغ آن به پرداخت کننده برگشت خواهد خورد.
در حالت کلی تنها صادر کننده فاکتور مجاز به ابطال فاکتور است و تنها در صورتی که فاکتور با شرایط پرداخت امن صادر شده باشد، فقط پرداخت کننده می تواند فاکتور را ابطال کند.
در صورتی که صادرکننده فاکتور نیاز به تغییری در بندهای فاکتور داشته باشد؛ در صورتی که فاکتور پرداخت نشده است، لازم است فاکتور قبلی را باطل نموده و فاکتور جدیدی صادر کنید. اگر فاکتور پرداخت شده است و نیاز است که مبلغ فاکتور افزایش یابد، لازم است فاکتوری جداگانه با مبلغ افزوده شده، با ذکر دلیل صادر نموده و مشتری را مجددا برای پرداخت هدایت نمایید. در صورتیکه لازم است مبلغی از فاکتور پرداخت شده به مشتری بازگردانده شود، میتوانید از سرویس کاهش فاکتور استفاده نمایید.
برای آنکه مبلغ فاکتورهای پرداخت شده توسط درگاه پرداخت سرزمین هوشمند پاد قابل برداشت ( تسویه) باشد دو شرط لازم است. اول اینکه فاکتورها بسته شده باشند و دوم اینکه تسویه شاپرک صورت گرفته باشد که معمولا بین ۲۴ یا نهایتا ۴۸ ساعت خواهد بود.
لازم به ذکر است برای فاکتورهایی که از طریق حساب دیجیتال پاسارگاد ( کیف پول پاد) پرداخت میشوند نیازی به طی کردن فرایند تسویه شاپرک ندارند.
همه روزهای هفته 24 ساعته
۰۲۱-۸۹۵۱۸۹۸۹